Se on tämä:

Putkiremonttia kaipaa tänä päivänä liki 40% kaikista suomalaisista asuinrakennuksista. 500 000 asuinrakennuksesta se tekee n. 200 000.

KUITENKIN…”putkiremontti” hakusanaa haetaan KOKO SUOMEN alueella Googlesta vain 1600 kertaa kuukaudessa ja ”linjasaneeraus” hakusanaa vain 1000 kertaa kuukaudessa. Ja näistä hauista vain pieni osa on ihmisiltä, jotka ovat etsimässä putkiremonttiyritystä.

Tilanne on sama kattoremonteissa, ikkunaremonteissa, kylpyhuoneremonteissa, elämäntaparemonteissa, purukaluston remonteissa ja monissa muissa remonteissa…

Ennaltaehkäisy ei ole, eikä koskaan tule olemaankaan muodissa. Asiakkaan aloitetta on turha odottaa. Silloin, ja vasta silloin, kun putki pamahtaa, hammas kipeytyy, katto alkaa vuotamaan tai stressi kaataa aikuisen ihmisen sairasvuoteelle, havahdumme tilanteeseen ja sitoudumme muutokseen. Ja tähän tilanteeseen ajautuminen ei ole enää kenenkään etu.

Tässä maassa iso osa kaupankäynnistä tapahtuu vain ja ainostaan siksi, että myyjä ilmestyy pyytämättä ja yllätyksenä asiakkaan eteen ja ehdottaa ratkaisua, jolle on ilmiselvä tarve.

Mitä tämä tarkoittaa markkinoinnissa?
Jos asiakashankintasi perustuu pelkästään asiakkaan houkuttelemiseen tekemään aloite, asiakasmääräsi on todennäköisesti tällä hetkellä vain murto-osan siitä, mitä se VOISI olla.

Koska asiakas ei itse ole aktiivinen, täytyy tehokkaan internetmarkkinoinnin perustua aktiivisuuteen – siihen että oikea tieto löytää asiakkaan, eikä toisin päin.
Käytännössä tämä tarkoittaa asiakkaan KESKEYTTÄMISTÄ ja tärkeistä asioista MUISTUTTAMISTA Facebookissa (Facebook-mainonta), yrityksen omilla nettisivuilla (Chat, pop-up), muilla nettisivuilla (Google Display)ja sähköpostilaatikossa (personoidut suorakirjeet, jotka lähtevät automaattisesti).

Markkinointi, joka ei keskeytä tai häiritse ketään, on lopulta tehotonta eikä siitä saa juuri koskaan riittävästi volyymia myyjille. (Putkiremontti Oulu hakusanaa haetaan 30 kertaa kuukaudessa Googlesta).

Jos tuotteesi / palvelusi on oikeasti hyvä, miksi et tekisi kaikkesi sen myymiseksi ja markkinoimiseksi, silläkin uhalla että joku pahoittaa mielensä? Älä jää odottelemaan aloitetta, tee se itse. Ja tätä voi tehdä myös fiksusti! Kun markkinointikoneistosi poimiii sinulle mielenkiintoisen tapauksen, joka on antanut jo useita positiivisia signaaleja, tee aloite!