Markkinoijille ja mainostajille me ollaan kaikki liikkuvia maaleja. Joskus saattaa olla, että viestisi tavoittaa asiakkaan juuri oikeaan aikaan (asiakas kuulee hinauspalvelun radiomainoksen juuri, kun on ajanut ojaan tai kun lähetät uutiskirjeen, asiakas vastaa: ”sattuipas sopivasti, kun laitoit viestiä”. Mutta useimmissa tapauksissa asia ei ole juuri sillä hetkellä ajankohtainen.

Fiksu internetmarkkinoija ymmärtää tämän realiteetin ja on siksi läsnä potentiaalisen asiakkaan elämässä säännöllisesti ja monipuolisesti (hyvän maun mukaisesti)- muistuttamassa olemassaolostaan siltä varalta, että tilanne potentiaalisen asiakkaan puolelta olisi muuttunut ja ostoikkuna avautunut.

Voidakseen tehdä tätä fiksun internetmarkkinoijan täytyy kerätä rekisteriä ihmisistä (retargeting-listat, sähköpostilistat, tykkääjät yms.), jotka todennäköisesti joskus voivat tunnusmerkkiensä perusteella ostaa.

Muista, että ostaminen on vain ajan kysymys. Kun ostoikkuna aukeaa, oletko sinä ja brändisi päällimmäisena asiakkaan mielessä?