Aktiivisessa myynnissä ratkaisevat ripojen, myyntipuheluiden ja myyntikäyntien määrä. Jos keskityt näihin ns. alkulukuihin, voit ennustaa viivan alle jäävän lopputuloksen.

Myös internetmarkkinointi on lopulta numeropeliä. Kuinka monta klikkausta mainoksiisi kohdistui viime viikolla? Kuinka moni kävi nettisivuillasi? Kuinka kauan siellä keskimäärin viivyttiin? Mitä välitavoitteita siellä saavutettiin? Ovatko lukusi laskussa vai nousussa edellisvuoteen nähden?

Kun keskityt pitämään huolta internetmarkkinoinnin tärkeimmistä luvustasi, törmäät näihin haasteisiin:

1) Tilanneseuranta – mitä jos Facebook-mainoksesi menee hylkyyn ja ilmoitus tapahtumasta jää tulematta? Ilman automaattista raportointia huomaat sen ehkä seuraavan kuukauden johtoryhmän kokouksessa, jossa tarkastellaan yhdessä analytiikkaa. Mitä jos Google-mainoskampanjasi on lakannut näyttämästä kokonaan huonojen laatupisteiden takia? Ilman automaattista raportointia saattaa mennä kuukausia, että huomaat miksi Googlesta ei ole tullut pitkään aikaan yhtään ainoaa liidiä.

2) Matalan kynnyksen reagointi ja tekeminen – laskusuuntaisiin lukuihin pitää reagoida nopeasti. Onko jokin rikki? Ei. No ollaanko me vain jääty jälkeen? Tarvitaan tilanneanalyysi, uusia mainoksia, uusia kohdennuksia, uusia tarjouksia, uusia postauksia, uusia nettisivuja, uusia liidinkeruumenetelmiä, uusia asiakastarinoita, uusia tapoja hyödyntää resursseja, uusia asiantuntija-artikkeleita…

Perfektionisti, joka löytyy yllättävän monesta yrityksestä (onneksi siitä voi oppia pois kun näkee dataa siitä kuinka kallista täydellisyyden tavoittelu on yritykselle), jumittuu ensimmäisen toimenpiteen kohdalla ja tukehtuu to-do listaansa.

Keskity tuottamaan 80% laatua 1/5 ajasta. Tähän tarvit oikean henkilön, jolla on käytössään oikeat työkalut. internetmarkkinoinnissa ratkaisee määrä. Korkeaan määrään pääset vain laskemalla yksittäisen toteutetun toimenpiteen läpimenoaikaa.